9 Eylül 2018 Pazar

OBİ de 2. Gün

Bugün yeni bir çok kavramla tanıştığım ve üzerinde düşündüğüm, SCRATCH programını deneyimlediğim bir gün oldu. Kavramlardan "Dijital Vatandaşlık" ve "Dijital Göçmenlik" kavramları benim için en ilgi çekici olanlardı. Çocukluğunun oyunları beş taş, saklambaç, dokuztaş, ağaca tırmanmak, tel sürmek, ip atlamak ve bir sürü sayamadığı sokak oyunu, hatırladığı en eski teknolojik oyun ise birkaç defa oynadığı süper mario olan ben SCRATCH programı ile bugün biraz da olsa dijital göçmenlikten dijital yerliliğe  ile doğru bir yolculuğa çıktım.   

Aynı zamanda, yaşamdaki gelişmelerle birlikte oyunların, çocukların ve anıların da bir bir değiştiğini yeniden fark ettim. On yıl sonranın oyunlarını sanal gerçeklikte düşünmek ise hiç de zor değildi.  Peki bugün dijital dünya yaşamımızın bir parçası olmuş ve gelecekte de olacaksa, yapmamız gereken  nedir?

İlk olarak dijital oyunu seçici  ve kontrollü bir şekilde çocuğun hayatına dahil etmek ve Dünya Sağlık Örgütü tarafından da akıl hastalığı olarak kabul edilen oyun bağımlılığına karşı önlemler almaktır.

Bu önlemler ise,
  • Dijital oyunların denetlenmesi ve çocuk tarafından mutlaka yetkin biri tarafından seçilmesi,
  • Diğer tüm oyun türlerinden çocuğun yararlanması,
  • Dijital oyunlar oynanırken süre sınırlaması konulması, üzerine konuşulması, dijital oyun da etkileşim fırsatı yaratılması, çocuğun aktif olabileceği, paylaşımlı ve etkileşimli oyunlar tercih edilmesi olabilir.

1 yorum:

OBİ de 6.Gün

HAYDİ OYUNA! Bu eğitim her gün yeni bir şeyler öğrendiğim fikirlerimi güncellediğim bir eğitim oldu. Bu nedenle tüm ekibe sonsuz teşekkürl...