12 Eylül 2018 Çarşamba

OBİ de 5. Gün

KODLAMADAN KORKMA ZATEN O HAYATINDA!

7den 70'e hayatlarımızda var olan, 3D yazıcılar ile ev yapılan günümüz teknolojisi, teknolojinin kullanımı konusunda aile, öğretmen, doktor,  medya ve dijital oyun sektörünü sorumlu hale getirmektedir. Çocuk denilince akla gelen tüm paydaşlar medya okuryazarlığı, dijital okuryazarlık, örnek medya araçları hakkında  bilgi sahibi olmalıdırlar. Yeni nesil hızla bu teknolojiye adapte olurken, anne baba ve öğretmenler de yeni teknoloji konusunda bilgi sahibi olmalı, kullanımı konusunda ise rehberlik etmelidir.

Dijital oyunlara oldukça uzak olan ben, bu eğitim sayesinde ne kadar çok kullanılabilir, yararlı, eğlenceli yazılımlar olduğunu fark ettim. Özellikle bugün hem kendim, hem de çocuklar için oldukça güzel medya araçları tanıdım. Bunlar arasında en çok sevdiğim programlar ise öyküler oluşturabileceğim programlar oldu. Bunları öğrencilerim, çocuklarım ve öğretmen arkadaşlarım ile bir an önce paylaşmak için çok heyecanlıyım.

Ulaşılması çok zor bir hedef olarak görülen kodlamayı ise, yemek yaparken, örgü örerken, araba kullanırken kullandığımız, yaşamımızın her anında yer alan komutlar dizisi olarak görebilirsek her şey daha da kolaylaşacak. Ve inanıyorum ki bir gün kendi yazdığımız yazılımları dünya çapında  daha çok görüp duyacağız. Aynı aşağıdaki haberlerdeki gibi :)

2012 senesinde kurulan ve tüm dünyada 170 milyondan fazla oyuncusu olan Türk Oyun Şirketi Gram Games, Zynga tarafından 250 milyon dolar karşılığında satın alındı (https://www.ntv.com.tr/teknoloji/turk-mobil-oyun-sirketi-gram-games-250-milyon-dolara-satildi,sfYY4YGQeEeCOj4ulVzTzQ)

Özellikle Apple Store, Google Android gibi teknoloji marketlerde yer alan Jigle; Get Contact, Astral Asistan; Phenomania uygulamalarıyla ön plana çıkan Teknasyon Yazılım, bilişim sektöründe Türkiye'nin dışa açılan yüzü olarak 2023 yılında cirosunun yüzde 50'den fazlasını global projelerden kazanmayı hedefliyor (http://www.denizlimuhabir.com/genc-teknoloji-sirketi-dunyaya-acildi/3344/)

1 yorum:

  1. Ülkemizin geleceği için güzel başlangıç örnekleri eklemişsin. İlham verici

    YanıtlaSil

OBİ de 6.Gün

HAYDİ OYUNA! Bu eğitim her gün yeni bir şeyler öğrendiğim fikirlerimi güncellediğim bir eğitim oldu. Bu nedenle tüm ekibe sonsuz teşekkürl...