12 Eylül 2018 Çarşamba

OBİ de 6.Gün

HAYDİ OYUNA!

Bu eğitim her gün yeni bir şeyler öğrendiğim fikirlerimi güncellediğim bir eğitim oldu. Bu nedenle tüm ekibe sonsuz teşekkürler.

Araştırdıkça güzel oyunların yanı sıra uygunsuz birçok oyun olduğunu ve ne kadar da çok oyun olduğunu keşfettim. Bu nedenle çocuklar için seçilen oyunlar, kurgusu ve karakterleri açısından mutlaka bir yetişkin tarafından değerlendirilmeli. Nasıl ki bir çocuk kitabını seçerken  fiziksel ve içerik özelliklerine dikkat ediyor, oyun materyalini seçerken, kalitesine, sağlığa uygunluğuna, fonksiyonuna bakıyor isek dijital oyun materyallerini de her yönüyle değerlendirmemiz gerekir. Ve mutlaka çocuk ile konuşarak, açıklayarak, bazı sınırlamalar getirerek ve takip ederek çocuk için çocuğa uygun bir dijital oyun çevresi yaratmalıyız. Bu çevreyi oluştururken korku ögesi içermemesine, dilinin çocuğa uygun olmasına, argo söyleyişlerden, şiddet, korku, cinsellik, riskli ve sağlıksız davranışlardan ve özellikle erken çocukluk dönemindeki çocuklar için dinsel ögelerden uzak olmasına dikkat etmeliyiz.

Bugün incelediğimiz mobil uygulamalardan en çok ilgimi çeken uygulama, öykü kitaplarına olan ilgimden dolayı  STORY CREATOR programıydı. Bu program özellikle Çocuk Edebiyatı ders içeriğimi oldukça zenginleştirecek.  Öykü yazmayı ve resim yapmayı çok seven kızımın da motivasyonunu artıracağını düşünüyorum.


Son olarak bugünü şöyle özetliyorum:

X ve Y el ele 
Z ile geleceğe
Kodunu yarat 
Geleceğe adım at
Alkış alkış alkış (TÜM BU ALKIŞLAR OBİ EKİBİNE)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

OBİ de 6.Gün

HAYDİ OYUNA! Bu eğitim her gün yeni bir şeyler öğrendiğim fikirlerimi güncellediğim bir eğitim oldu. Bu nedenle tüm ekibe sonsuz teşekkürl...