11 Eylül 2018 Salı

OBİ de 4.gün

Yeni oyun arkadaşlarıyla tanışıp oldukça eğlenceli zaman geçirdiğim günlerden biriydi. Bugün dijital oyuna bakışım daha çok değişti, dijital yerli olma yolunda  JİMU, DOC ve SPARK ile iyi yol katettim hem de büyük bir keyifle... Bu oyunların etkileşimli olması, çocuklara hareket özgürlüğü sağlaması, hatta yaratıcılığı desteklemesi beni oldukça etkiledi.

Bu oyun arkadaşlarının yanında iyi işler yapmaya çalışan NCT Mucit Atölyesi ile tanışmak da çok güzeldi. Piyasada yalnızca ticari amaçlarla bulunup, "robotik kodlama, maker atölyesi" adı altında popülizim yaratan fakat doğru pek bir şey yapmayan firmalardan farklı olduğunu "Elle kodlamadan başlayıp, arkadaşlarını kodlama, CUBETTO, SCRATCH Jn programları ile basamak basamak öğretmenleriyle gösteriyorlar.

Thinkercad programını tanıyınca ise çok yakında daha çok işsiz insanın olacağını düşündüm. Kurgulayıp tasarlayabilen ve tasarladığını somutlaştırabilen insanlar bu işte var olacaklar. Bunun için matematik bilmek, bakmak değil görmek, cesur olmak, sabretmek ve çok daha çok çalışmak gerekiyor.

Esra hoca ise özelikle teknolojinin araç olduğunun unutulmaması, çocuklarla konuşarak tartışarak uygulanması, senaryo ve karakterlerin uygunluğuna öğretmenin karar vermesi gerektiğine vurgu yaptı.

Bugünün benim için fikri ya da dileği diyebilirim "Dijital teknolojiyi en kısa zamanda tasarla ve üret, öğren ve kullan." oldu. Çok yakın zamanda kendi oyunlarımızı üretmek ve kullanmak dileğiyle :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

OBİ de 6.Gün

HAYDİ OYUNA! Bu eğitim her gün yeni bir şeyler öğrendiğim fikirlerimi güncellediğim bir eğitim oldu. Bu nedenle tüm ekibe sonsuz teşekkürl...