11 Eylül 2018 Salı

OBİ de 3. Gün

Bugün oyunun ilk ortaya çıkışını düşündüm. İlk oyunlar muhtemelen, avdan gelen babanın nasıl avını yakaladığını anlatırken sergilediği hareketleri, dini törenlerdeki ritim ve dansı çocukların taklit etmesi ile ortaya çıkmıştı. Yani çocuklar çevrelerinde gördüklerini taklit ediyorlardı. Günümüz çocukları elinde telefon olan, bilgisayarla, tabletle meşgul annesini babasını taklit etmiyorlar mı? Kendi çocukluk oyunlarıma ve çocuklarımın oyunlarına baktığımda, ben yaşadığım köydeki yaşantıyı oyunlarıma katarken, kendi çocuğum bilgisayar başında çalışıyor ya da barkot okuyucuyu oyunlarına dahil ediyor. Dijital teknolojiden kaçışın mümkün olmadığı bu dünya da çocuklara onlar için en uygun dijital dünyayı sunmak bizim temel görevimiz olmalı. 

Bu noktada OSMO oyun kitini, çocuklara sunulabilecek nitelikli araçlardan birisi olarak değerlendirdim.  Kızım Nil, tangram oyununu tahta parçaları ile oynadığı gibi, tableti üzerindeki programda da oynuyor. OSMO ise ikisinin birleşimi gibi. Oyunu değerlendirdiğimde çocuğu aktif kılması çok güzel, ipuçları çok güzel ve seçenekler oldukça çok. Özellikle hareket sensörlü oyun konsolu oldukça etkileyici bir araç. Örneğin aşağıya linkini bıraktığım oyunu, çocuklarımızın çoğu çevre şartlarına bağlı olarak oynayamayabilirler ancak bir oyun konsolu aracılığıyla, bu ve benzeri oyunlarla harika beceriler kazanabilirler. Fiziksel engele sahip çocuklara ise büyük bir fırsat sağlar.

https://www.youtube.com/watch?v=CDFL1TKBVog

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

OBİ de 6.Gün

HAYDİ OYUNA! Bu eğitim her gün yeni bir şeyler öğrendiğim fikirlerimi güncellediğim bir eğitim oldu. Bu nedenle tüm ekibe sonsuz teşekkürl...